Новости проекта
С Новым годом и Рождеством!
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 0 человек

Дидактическая игра. Сказка-путешествие

Дата: 14 мая 2020 в 13:14, Обновлено 14 мая 2020 в 13:18
Автор: Бокуть И. В.

Упраўленне па адукацыі, спорту і турызму Уздзенскага раённага выканаўчага камітэта

Дзяржаўная ўстанова адукацыі “Ліцвянскі вучэбна-педагагічны комплекс дзіцячы сад – базавая школа Уздзенскага раёна”

Казка – падарожжа па дыдактычных гульнях

па выяўленчаму мастацтву

“Чароўнае падарожжа Матылька”

(для дзяцей 4-6 гадоў)

                                                                                              

                                                        Падрыхтавала:

                                       выхавацель

                                                                        Балакірава Наталля Рыгораўна

      Мэта: выхаванне мастацкіх здольнасцей дзяцей, галоўнай з якіх з’яўляецца эмацыйная адказнасць на сродкі мастацкай выразнасці, уласцівыя розным відам мастацтва.

Задачы: развіццё перадумоў каштоўнасна-сэнсавага ўспрымання і разумення твораў выяўленчага мастацтва, света прыроды, станаўленне эстэтычных адносін да навакольнага света, фарміраванне элементарных уяўленняў аб відах мастацтва, рэалізацыя самастойнай творчай дзейнасці дзяцей.

Дыдактычныя гульні:

“Вусені”

Мэта: практыкаваць дзяцей у вызначэнні цёплай і халоднай колеравай гамы, ва ўменні размяшчаць колеры па адценнях ад светлага да цёмнага і наадварот.

Матэрыял: каляровыя кругі цёплай і халоднай колеравай гамы, выявы галоў вусеняў.

Ход гульні:  дзецям прапаноўваецца з прапанаваных кругоў саставіць вусеняў халоднай колеравай гамы (цёплай) або ад светлай галавы да цёмнага хвосціка і наадварот.

“Чароўныя колеры”

Мэта: у працэсе гульні развіваць увагу і інтарэс дзяцей да розных колераў і адценняў, пачуццю радасці пры ўспрыманні прыгажосці прыроды.

Матэрыял: карцінкі з выявамі розных аб’ектаў прыроды, картачкі з рознымі колерамі.

 Ход гульні:  раздаць дзецям картачкі з рознымі колерамі. Затым педагог паказвае карцінку, напрыклад, з бярозай. Тыя дзеці,  ў каго чорная, белая і зялёная картачкі, павінны падняць іх уверх. Задача дзяцей – як мага хутчэй рэагаваць на малюнкі, якія паказвае педагог.

Варыянт 2

Дзецям прапануецца выбраць карцінкі з выявамі аб’ектаў прыроды. Яны павінны разглядець карцінку і выбраць картачкі з тымі колерамі, якія прысутнічаюць на карцінцы.

“Збяры пейзаж”

Мэта: фарміраваць навыкі кампазіцыйнага мыслення, замацоўваць веды сезонных змен у прыродзе, замацоўваць веданне паняцця “пейзаж”, развіваць назіральнасць, памяць.

Матэрыял: карцінкі з выявамі розных аб’ектаў прыроды.

Ход гульні: дзіцяці прапануецца з набора карцінак саставіць пейзаж. Патрэбна падабраць прадметы і пабудаваць кампазіцыю. 

Хто гуляе з намі ў хованкі”

Мэта: фарміраваць уменне дзяцей параўноўваць колер, фон малюнка з афарбоўкай жывёл, якая дазваляе гэтым жывёлам быць незаўважанымі на дадзеным фоне.

Матэрыял: картачкі аранжавага і карычневага колераў, фігуркі жывёл адпаведных колераў.

Ход гульні:  дзецям прапануюцца дзве картачкі і фігуркі жывёл. Патрэбна раскласці фігуркі на адпаведны фон. Дзецям прапаноўваецца самім прыдумаць і намаляваць іншых жывёл адпаведнага колеру.

“Намалюй цёплую карцінку”

Мэта: удакладніць з дзецьмі паняцці “цёплыя і халодныя колеры”; прадаўжаць фарміраваць уменні састаўляць карцінку па памяці і ўяўленні, выкарыстоўваючы пры размалёўванні цёплую гаму.

Матэрыял: карцінка з  выявай нескладанага сюжэта, геаметрычныя фігуры, сустракаючыяся на гэтай карцінцы, каляровыя алоўкі, фламастары, лісты белай паперы.

Ход гульні:  уважліва разглядзеўшы не размалёваную карцінку-узор, па сігналу неабходна перавярнуць яе, намаляваць на сваім лісце убачаны сюжэт, дамаляваць свае дэталі, размаляваць, прытрымліваючыся цёплай гамы.

Гульнявыя дзеянні: маляванне сюжэта па памяці і ўяўленні, дамалёўванне дробных дэталей, выкарыстоўваючы нетрадыцыйныя спосабы малявання для прыдання індывідуальнасці сваёй рабоце.

“Поры года”

Мэта: замацаваць уяўленні дзяцей аб сезонных зменах у прыродзе, аб колеравай гаме, прыналежнай той ці іншай пары года.

Матэрыял: рэпрадукцыі карцін з пейзажамі, аўдыёзапіс П. І. Чайкоўскага “Поры года”.

Ход гульні: на стэндзе развешаны розныя рэпрадукцыі карцін, выхавальнік прапаноўвае дзецям выбраць тыя з іх, у якіх расказваецца аб адной з пораў года.

Можна выкарыстоўваць у гульні аўдыёзапіс П. І. Чайкоўскага “Поры года”, мастацкія тэксты аб порах года.

“Састаў вожыка з палосак (вылічальных палачак)”

Мэта: фарміраваць уменне схематычна перадаваць вобраз,адцягваючыся ад другарадных прыкмет, перадаваючы асноўныя.

Матэрыял: вылічальныя палачкі,  каляровыя папяровыя палоскі або фламастары.

Ход гульні: выкладваюць выяву вожыка папяровымі палоскамі, вылічальнымі палачкамі або малююць палачкі фламастарамі.

“Марское дно” (“Летні лужок”)

Мэта: развіццё навыкаў мастацкай кампазіцыі, развіццё мовы, лагічнага мыслення, памяці.

Матэрыял: фон “марское дно” і “летні лужок”, жыхары мора і насякомыя.

Ход гульні: дэманструецца марское дно (летні лужок) (пустыя). Марскія жыхары (насякомыя) вырашылі пагуляць з намі ў хованкі, а каб іх знайсці патрэбна адгадаць пра іх загадкі. Той, хто ўгадаў, кладзе жыхара на фон. Атрымоўваецца закончаная кампазіцыя.

“На што падобныя аблокі?”

Мэта: фарміраваць уменне бачыць у нежывой прыродзе выявы і фантазіраваць.

Матэрыял: картачкі з аблокамі рознай формы.

Ход гульні: дзеці разглядаюць картачкі з аблокамі рознай формы і ўгадваюць у іх абрысах прадметы або жывёл. Пры гэтым яны заўважаюць, што аблокі бываюць розныя не толькі па колеру, але і па форме.

Выхавацель звяртае ўвагу на тое, што калі на небе многа аблокаў, то яны падобныя на паветраны горад, дзе ёсць башні і купалы. Перад гульнёй можна паказаць дзецям мультфільм “Трам! Прывітанне!”.

“Пазнай па профілю”

Мэта: пазнаць персанажаў па сілуэтнаму профілю. Назваць тыя прыкметы, па якіх пазналі і вызначылі персанаж.

Матэрыял: сілуэты профілей персанажаў розных казак.

Ход гульні: паказаць дзецям сілуэт казачнага персанажа, дзеці па асобых прыкметах спрабуюць пазнаць, хто гэта.

“Мастакі-рэстаўратры”

Мэта: працягваць знаёмства дзяцей з рознымі жанрамі жывапіса і працай мастакоў.

Матэрыял: разрэзаныя на некалькі частак рэпрадукцыі карцін.

Ход гульні: дзеці аднаўляюць разрэзаную на некалькі частак рэпрадукцыю карціны. Па выніку працы вызначаецца яе жанр.

“Вызнач і знайдзі жанр”  (партрэт, пейзаж, нацюрморт)

Мэта: удакладніць уяўленні дзяцей аб розных жанрах жывапісу: пейзаж, партрэт, нацюрморт.

Матэрыял: рэпрадукцыі карцін.

Ход гульні: Варыянт 1. Выхавальнік прапаноўвае паглядзець уважліва на карціны і выбраць карціны, на якіх намалёваны нацюрморт (або партрэт, пейзаж), іншыя адкласці ў бок.

Варыянт 2. У кожнага дзіцяці рэпрадукцыя карціны. Выхавальнік загадвае загадкі, а дзеці павінны паказаць адгадкі, выкарыстоўваючы рэпрадукцыі карцін.

Чароўнае падарожжа Матылька

Казка-падарожжа  па дыдактычных гульнях  па выяўленчаму мастацтву

      Ранняй вясной, прачнуўшыся ад зімовага сну, Матылёк  агледзеў наваколле і здзівіўся:

  • Чаму неба такое шэрае, дрэвы голыя, трава пажоўклая?
  • Чаму няма кветак?
  • Дзе яркія колеры?

    І вырашыў Матылёк ляцець па свеце, шукаць прыгажосць у наваколлі.

Ляцеў Матылёк , ляцеў і ўбачыў Вусеняў.  Яны былі вельмі сумныя, бо не маглі сабраць свае цельцы з рознакаляровых кружочкаў. Вусені папрасілі ў Матылька дапамогі.

Так Матылёк даведаўся, што бываюць цёплыя і халодныя колеры і іх адценні.

Развітаўся Матылёк з Вусенямі і паляцеў далей.

Трошкі праляцеў Матылёк і ўбачыў розныя дрэўцы, кусцікі, домікі і г.д. Цікава стала, а якія колеры прысутнічаюць у гэтых малюнках?

Тут Матылёк даведаўся аб разнастайнасці колераў.

Паглядзеў Матылёк на прадметы і падумаў, што іх можна падабраць і раскласці, каб атрымалася карцінка.

Так ён пазнаёміўся з “пейзажам”.

Не паспеў Матылёк  узмахнуць некалькі разоў  крыльцамі, як убачыў дзве плямкі: аранжавага і карычневага колераў. Здівіўся ён, што тут робяць гэтыя плямкі і чаму паблізу нікога няма. А калі прыгледзеўся, то заўважыў, што гэта жывёлы гуляюць з ім у хованкі.

Матылёк зразумеў сувязь фона з афарбоўкай жывёл.

Ляціць Матылёк далей і дзівіцца: ізноў прапалі ўсе колеры. Перад ім белы фон, а на ім прадметы, састаўленыя з геаметрычных фігур. Захацелася Матыльку сагрэцца і ён вырашыў замаляваць карцінку цёплымі колерамі.

Успомніў ён назвы геаметрычных фігур, цёплыя і халодныя колеры.

Захацелася Матыльку сесці перадыхнуць. На зямлі ён убачыў складзеныя палоскі і вырашыў на іх прысесці. Толькі падляцеў, пачуў голас:

  • Вой, вой, не садзіся на мяне, а то паколеш свае крыльцы.

Гэта быў Вожык, толькі не сапраўдны, а складзены з папяровых палосачак.

         Матыльку стала цікава, што перадаваць вобраз можна схематычна, вылучаючы асноўныя прыкметы.

Ляціць Матылёк далей і бачыць, што за дзіва: то снег і іней, то гракі прыляцелі, то залатая восень, то бярозавы гай. Не адразу ён здагадаўся, што гэта поры года змяняюцца ў творах вядомых мастакоў.

Матылёк  заўважыў, што ў кожнай пары года прысутнічае свая колеравая гама.

Матылёк падымаўся ўсё вышэй і вышэй, амаль, што да самых аблокаў, і ўбачыў, што па небе плывуць не проста аблокі, а розныя прадметы і жывёлы. Давайце паспрабуем разам вызначыць, на што падобныя аблокі.

Можна заўважыць, што аблокі бываюць розныя не толькі па колеру, але і па форме.

Спусціўся Матылёк з аблокаў на зямлю, а па зямлі бягуць цені, не звычайныя цёмныя плямы, а нейкія сілуэты. Матылёк просіць вашай дапамогі вызначыць чые гэта абрысы.

Назавіце тыя прыкметы, па якіх пазналі казачнага героя. Значыць кожны прадмет мае сваю галоўную прыкмету або прыкметы.

Адправіўся матылёк далей і бачыць у рамках вісяць нейкія малюнкі: на адным сядзіць дзяўчына, на другім намалёваны дрэвы, а на трэйцім – розныя прадметы: ваза з кветкамі, гарбуз, грушы і г.д.

Так Матылёк даведаўся аб розных жанрах жывапісу. Калі намалёваны людзі – гэта партрэт, прырода – пейзаж, набор розных  прадметаў – нацюрморт.

А тут раптам наляцеў вецер і разарваў карціны на часткі. Давайце дапаможам Матыльку сабраць карціны і вызначыць іх жанр (партрэт, пейзаж або нацюрморт).

Ляцеў Матылёк, ляцеў і апынуўся на беразе мора. Зазірнуў ён у ваду, каго там толькі не ўбачыў: краб, марскі конік, дэльфін, розныя рыбкі і ўсе такія яркія прыгожыя. Захацелася Матыльку пагуляць з марскімі жыхарамі, падляцеў ён да вады, але ледзь не намачыў крыльцы.

Спалохаўся Матылёк і пераляцеў на лужок. А там многа рознакаляровых кветак. Прыгледзеўся ўважліва і ўбачыў сваіх сяброў: пчолак, конікаў, розных мошак і матылькоў.

І вырашыў Матылёк больш нікуды не ляцець. Нічага больш не шукаць, а застацца тут жыць на рознакаляровым лужку.

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.