Новости проекта
С Новым годом и Рождеством!
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 0 человек

Тематические дни в дошкольной группе

Дата: 31 мая 2022 в 10:20, Обновлено 13 марта 2023 в 13:34
Автор: Бокуть И. В.

08.05.2023- Дзень Дзяржаўнага герба Рэспублікі Беларусь і Дзяржаўнага сцяга Рэспублікі Беларусь

Дзяржаўныя сімвалы Рэспублікі Беларусь

Задачы: фарміраваць першасныя ўяўленні пра дзяржаўныя сімвалы Рэспублікі Беларусь (сцяг, герб, гімн), развіваць патрэбнасць у пазнанні сацыяльнай рэчаіснасці; выхоўваць эмацыянальна пазітыўнае стаўленне да Радзімы, пачуццё патрыятызму.

Ход занятку:

 Выхавальнік (В.):

-Дзеці, мы жывем у велізарнай цудоўнай краіне. Гэта наша Радзіма – Рэспубліка Беларусь. Мы – грамадзяне Рэспублікі Беларусь. У нашай краіне жывуць людзі розных нацыянальнасцей: беларусы, рускія, украінцы, палякі і інш. Мы ганарымся нашай краінай, яе людзьмі і дасягненнямі.

Гульня “Складзі карту Беларусі”

В.-Зараз я вам прапаную яшчэ больш паглыбіць свае веды пра сваю Радзіму. Вы гатовыя адправіцца ў нялёгкі шлях? Такім чынам, наперад.

В.-На зямным шары, дзеці, шмат дзяржаў, і кожная з іх мае свае знакі адрозненні - сімвалы. Галоўнае іх умова - яны не павінны паўтарацца. Сімваламі Рэспублікі Беларусь з'яўляюцца Дзяржаўны сцяг Рэспублікі Беларусь, Дзяржаўны герб Рэспублікі Беларусь, Дзяржаўны гімн Рэспублікі Беларусь. Іх шануюць, як роднае слова, родны дом, родную культуру, таму што яны сімвалізуюць для кожнага чалавека яго Радзіму. І вы як паўнапраўныя грамадзяне нашай рэспублікі, павiнны паважлiва ставiцца да сімволік сваёй краіны.

Станцыя “Герб Рэспублікі Беларусь”

Вось мы і трапілі на першы прыпынак (паказаць –герб РБ), які называецца “Герб Рэспублікі Беларусь”. Герб з’яўляецца эмблемай дзяржавы.

 В.-А зараз я прапаную ўважліва разгледзець герб нашай рэспублікі і расказаць,што на ім намалявана, свае выказванні вы павінны пачынаць со слоў “Я бачу…”, ці “Я знайшоў…”

Маўленчае практыкаванне “Я бачу…”, ці “Я знайшоў…”

Дзеці называюць:

- Я бачу каласы. Каласы распавядаюць аб развіцці земляробства, вырошчванні галоўнага багацця краіны - хлеба.

- Я бачу чырвоную зорку. Чырвоная зорка – сімвал мужнасці нашага народа.

- Я бачу кляновы лісток - контур нашай рэспублікі.

- Я бачу ружовыя кветкі  канюшыны. Канюшына - корм для жывёл (каней, кароў, авечак), сімвалізуе жывёлагадоўлю.

- Я знайшоў блакітныя кветкі - гэта лён. Лён - расліна, з якога беларусы шыюць вопратку, абрусы, сурвэткі, - сведчанне дабра і дастатку.

- Я бачу ў сярэдзіне - зямны шар. Зямны шар - гэта значыць,што беларусы шануюць роўнасцьусіх народаў на зямлі.

- А я бачу промні сонца. Промні ўзыходзячага сонца кажуць пра шчаслівае жыццё.

- А я бачу  чырвона-зялёную стужку.

В.- Так, дзеці, вы правільна назвалі ўсе дэталі нашага герба. Кожная дэталь распавядае  аб нашай роднай Беларусі. Такім чынам, герб нашай краіны, як яркая кніга, распавядае пра беларускі народ.Герб можа быць не толькі ў краіны, але і ў горада.

Станцыя “Дзяржаўны сцяг РБ”

В.- Наступная станцыя -“Дзяржаўны сцяг РБ”. Уважліва паглядзіце на сцяг. Што азначае белы колер? (Гэта колер чысціні і мудрасці, сімвал павагі да сваёй Айчыны). Уверсе – шырокая чырвоная паласа. Чырвоны колер - знак адвагі, радасці і барацьбы за шчаслівае жыццё. Унізе – вузкая зялёная палоска. Гэта – колер прыроды, сімвал дабра, росту, дабрабыту і міру. А што азначае арнамент, які складаецца з геаметрычных фігур? Ромб – гэта старажытная выява багіні Зямлі і ўрадлівасці, а маленькія ромбікі – сімвал засеянага поля. Такім чынам, беларускі сцяг распавядае гісторыю нашага народа.

У другую нядзелю мая святкуюць Дзень Дзяржаўнага герба і Дзяржаўнага сцяга Рэспублікі Беларусь.

Станцыя “Гімн Рэспублікі Беларусь ”

В.: - Дзеці, скажыце, што за песня грае? (Гімн – гэта ўрачыстая, хвалебная песня.) Гімн аб'ядноўвае народ ва ўрачыстыя і трагічныя гадзіны існавання дзяржавы. Каб паказаць сваю павагу да Радзімы, гімн прынята слухаць стоячы.

Гульня “Угадай мелодыю”

В.-Пагуляем у гульню “Угадай мелодыю” - будуць гучаць розныя мелодыі , а вы павінны адрозніць гімн РБ ад іншых беларускіх мелодый і праслухаць яго стоячы.

Станцыя “Фінішная”

 Дзеці, вам спадабалася наша падарожжа?

Адкажыце на пытанні:

-Назавіце сталіцу Беларусі?

-Назавіце сімвалы РБ?

-Якія кветкі ёсць на дзяржаўным гербе?

-Якія колеры пераважаюць на дзяржаўнай сімволіцы?

09.05.2023 - Дзень Перамогі

Дзень Перамогі – памятаем і ганарымся

Задачы: фарміраваць уяўленні  дзяцей аб Вялікай Айчыннай вайне, свяце Перамогі, пашыраць кругагляд дзяцей і здольнасць суперажываць іншым людзям, заахвочваць паважліва  ставіцца да подзвігу нашых салдат;развіваць  імкненне пазнаць  гісторыю роднага краю;  выхоўваць пачуццё патрыятызму, любові да сваёй Радзімы, павагі да ветэранаў.

                                          Ход занятку:

Выхавальнік: Дзеці, калі наша краіна адзначае вялікае свята - "Дзень Перамогі" ў Вялікай Айчыннай вайне?

Дзеці: 9 мая.

Выхавальнік: Дзень Перамогі -  самае вялікае і сур'ёзнае свята як для Беларусі, так і для многіх іншых краін свету. 22 чэрвеня 1941 года на нашу краіну напалі полчышчы ворагаў - фашыстаў. Фашысты думалі, што яны самыя галоўныя ў свеце, а ўсе астатнія людзі павінны ім падпарадкоўвацца. Пачалася страшная вайна, якая працягвалася чатыры гады. Не толькі нашым салдатам і афіцэрам, але і ўсім жыхарам нашай Радзімы, дарослым і дзецям, было вельмі цяжка падчас вайны. Армія з дапамогай народа перамагла ворагаў і прагнала іх з Беларусі, а потым і з іншых краін. Гэта была вельмі страшная і цяжкая вайна. На абарону нашай Радзімы ўстала ўся краіна, увесь народ. Ваявалі не толькі салдаты, але і простыя людзі. Фашысты разбуралі ўсё на сваім шляху, спальвалі дамы, дзіцячыя сады, школы, вёскі, вёскі, гарады. Ворагі нікога не шкадавалі ні дзяцей, ні дарослых, ні старых. Фашысты здзекаваліся з слабых і безабаронных людзей, забівалі іх. Вельмі шмат людзей загінула ў гэтай страшнай вайне. Рэспебліку Беларусь называлі партызанскай рэспублікай. Партызанамі станавіліся не толькі дарослыя, але і дзеці – яны ваявалі ў тыле ворага, тым самым дапамагаючы нашым салдатам на фрогце. Вайна, якую назвалі Вялікай Айчыннай, скончылася 9 мая 1945 гады. Вось ужо 77 гадоў  кожную вясну 9 мая наш народ святкуе Дзень Перамогі ў Вялікай Айчыннай вайне.

Выхавальнік: Дзеці паслухайце верш.

День Победы (Белозеров Т.)

Майский праздник – День Победы

Отмечает вся страна.

Надевают наши деды Боевые ордена.

Их с утра зовёт дорога

На торжественный парад.

И задумчиво с порога

Вслед им бабушки глядят.

Выхавальнік: Як мы адзначаем Дзень Перамогі? (Адказы дзяцей) Сапраўды, у гэты дзень аддаецца даніна павагі ветэранам Вялікай Айчыннай вайны і людзям, якія загінулі, абараняючы нашу Радзіму. Раніцай 9 мая ў галоўным горадзе Мінску і іншых гарадах Рэспублікі Беларусь праходзяць ваенныя парады. Ветэраны Вялікай Айчыннай вайны апранаюць ордэны і медалі, арганізоўваюць урачыстыя шэсці па вуліцах. Мы ў гэты дзень віншуем ветэранаў Вялікай Айчыннай вайны. Іх, нажаль, засталося вельмі мала. Таму мы мусім з павагай ставіцца да іх. І нізкі ім паклон за тое, што мы жывем у мірнай краіне, пад ясным блакітным небам.

У Дзень Перамогі людзі ўскладаюць да ваенных помнікаў вянкі і кветкі. А вечарам, калі сцямнее, пачынаецца Салют Перамогі. Узлятаюць у неба рознакаляровыя агні, рассыпаюцца на мноства зіготкіх іскраў. Людзі глядзяць на гэтую прыгажосць і радуюцца. Няхай ніколі больш не будзе вайны! Няхай заўсёды будзе свет!  Народ пямятае сваіх герояў.

У памяць пра страшныя дні вайны людзі стваралі помнікі, пісалі песні і вершы, малявалі карціны.У нашай стране створана шмат мемарыяльных  комплексаў, прысвечаных подзвігу салдат. Недалёка ад Мінска знаходзіцца мемарыяльны комплекс “Хатынь”, які ўзведзены ў памяць пра вёску, цалкам спаленую фашыстамі.

На плошчы Перамогі ў гонар подзвігу беларускага народа гарыць Вечны агонь і ўзведзены абеліск.

Гарыць агонь у сэрцах людзей

І вечнай памяццю палае

Не, не забудзем мы Герояў

І ў подзвігах іх памінаем…

Стэла “Мінск – горад-герой” была створана ў гонар прысваення Мінску звання горада-героя. Гэта ганаровае званне надаецца гораду за праяўленныя яго жыхарамі мужнасць і гераізм.

Курган Славы – сусветна вядомы мемарыял, пры стварэнні якога тысячы людзей насыпалі жменя за жменяй зямлю, прывезеную з месцаў вялікіх баёў.

Светлую памяць усіх загінуўшых у гэтай вайне мы шануем хвілінай маўчання. Давайце і мы ўшануем памяць загінуўшых за Радзіму. (Дзеці ўстаюць, ушаноўваюць памяць хвілінай маўчання.)

Выхавальнік: Дзеці, а вы пойдзеце на парад?

Дзеці: так

Выхавальнік: Дзеці абавязкова схадзіце на святочны парад 9 мая разам са сваімі бацькамі. Ускладзіце разам кветкі ў памятных месцах. Калі ўбачыце ветэранаў, падыдзіце да іх, падарыце кветкі і абавязкова скажыце ім "Дзякуй" за Перамогу ў Вялікай Айчыннай Вайне. За мірнае неба над галавой.   А зараз наш занятак заканчваецца, паслухайце песню “Няхай заўсёды будзе сонца”. Аўтар тэксту (слоў): Ашанін Л. Кампазітар (музыка): Астроўскі А.

01.06.2023 - Дзень абароны дзяцей

Праграма правядзення тэматычнага дня

№ п/п

Мерапрыемствы

Час

правядзення

1

Раніца радасных сустрэч

7.30-8.00

2

Ранішняя гімнастыка

8.00-8.10

3

Гутарка   «Дзяцінства – гэта мы!»

8.10-8.30

4

Калектыўная  работа «Свеціць сонца на планеце»

9.00-9.20

5

Сока-паўза

9.50-10.00

6

Забава  «У краіне дзяцінства»

10.00-10.40

7

Вясёлая дыскатэка

10.40-11.30

8

Конкурс «Пясочныя фантазіі» ( пабудовы з пяску)

11.30-12.20

9

Маляванне на асфальце «Лета – любімая пара!»

16.00-16.30

10

Гульнявая  дзейнасць  "Нашы любімыя гульні”

16.30-18.00

11

Акцыя "Як любіць сваё дзіця" (раздача бацькам буклетаў)

17.30-18.00

Гульнявая забаўляльная праграма

 «У краіне дзяцінства»

Мэта: азнаямленне дзяцей з новымі для іх гульнямі, развіццё эмацыйнай сферы, уяўленні, увагі, гаворкі дзяцей; навыкаў канструктыўных зносін.

Ход мерапрыемства

Вядучая: Дзеці, сёння я запрашаю вас адправіцца ў падарожжа ў краіну дзяцінства, каб весела і цікава правесці час, пагутарыць адзін з адным, пагуляць. А зараз раскажыце пра сябе, якія вы добрыя? Так называецца наша першая гульня. Я буду задаваць пытанні, а вы можаце са мной згаджацца ці не. Толькі будзьце ўважлівыя.

Вы смелыя? - Так! Умелыя? - Так! Гультаяватыя? - не! Прыгожыя? - Так! Крыклівыя? - Не! Вясёлыя? - Так! Мілыя? - Так! Паслухмяныя? - Так! Дражлівыя? - Не! Шчаслівыя? - Так! Вось якія мы добрыя тут сабраліся. Давайце паціснем руку суседу справа, паціснем руку суседу злева.

Дзеці! Вы ведаеце гульню з лятучымі шарамі? Гэтую стужку трымайце мацней рукамі, праводзім гульню з надзіманымі шарамі! Дзеці дзеляцца на дзве каманды. Кожнай камандзе выдаецца па 3 шары. Такім чынам, хлопцы, пакуль музыка будзе гучна іграць, шары трэба хутка за стужку кідаць. Як толькі мелодыя сыграна ўся, шары больш чапаць рукамі нельга! І там, дзе шароў будзе менш, тыя, значыць, і перамогуць у гэты раз! А перад пачаткам дружна скажам: "1,2,3,4,5 - будзем весела гуляць!" Пад музыку праходзіць гульня. Музыка спыняецца ў той момант, калі ў абедзвюх камандах зноў апынецца аднолькавая колькасць шароў.

Вядучы : Абедзве каманды гулялі годна і дружна. Наступная гульня называецца "Хлапчукі і дзяўчынкі". Трэба скончыць вершаваныя радкі па сэнсе, а для гэтага гучна  гаварыце "хлопчыкі" або "дзяўчынкі".

Увесну вянкі з дзьмухаўцоў

Плятуць, вядома, толькі...

Ніты, шрубы, шасцярэнькі

Знойдзеш у кішэні ў ...

Канькі на лёдзе чарцілі стрэлачкі.

У хакей гуляюць толькі…

Шоўк, карункі і ў кольцах пальчыкі.

 Выходзяць на шпацыр...

Боўтаюць гадзіну без перадышкі

У квяцістых сукенках...

 Пры ўсіх памераюцца сілачкай

Не супраць заўсёды адны...

Баяцца цемры трусікі

 - Вядома, толькі....

Вядучы : Дзеці, вы калі-небудзь бачылі, як танчыць сараканожка? Доўгая такая гусенічка, у якой усяго 2 лапкі-ручкі і 40 ножак? Давайце ўстанем адзін за адным вяровачкай, пакладзем рукі на пояс стаяламу наперадзе і самі станем вясёлай танцуючай сараканожкай. Наш дэвіз: "1,2,3,4,5, - пачынаем танчыць!"

 Пад вясёлую музыку дзеці танцуюць, паўтараючы нескладаныя рухі за вядучым.

Вядучы : Ой, з вас атрымалася сапраўдная супер-сараканожка!

 А зараз самае цяжкае заданне. Гульня называецца "40 секунд". За 40 секунд трэба выканаць усе дзеянні, якія я скажу. 1. Прысядзьце 2 разы. 2. Падскочыце на левай назе 5 разоў. 3. Падніміце ўверх абедзве рукі 2 разы. 4. Гучна крыкніце сваё імя. 5. Двойчы гучна мяўкніце. 6. Павярніцеся вакол сябе 3 разы. 7. Краніце рукой любых 3 чалавекі. 8. Падскочыце на правай назе 5 разоў. 9. Прысядзьце на кукішках.

Вядучы : У заключэнне нашага свята падарым адзін аднаму добры настрой. Гульня "Паветраныя шары".

03.07.2023 -  Дзень Незалежнасці Рэспублікі Беларусь

Праграма правядзення тэматычнага дня

№ п/п

Мерапрыемствы

Час

правядзення

1

Раніца радасных сустрэч

7.30-8.00

2

На зарадку станавісь!

8.00-8.10

3

Праслухоўванне гімна Рэспублікі Беларусь

8.10-8.20

4

Чытанне вершаў “Зямля з блакітнымі вачамі”, “Радзіма”

8.20-8.40

5

Конкурс малюнкаў “Мы малюем Беларусь”

9.00-9.30

6

Сока-паўза

9.50-10.00

7

Час гульні “Беларускія народныя гульні”

10.20-11.00

8

Канструяванне з пяску “Мой горад самы лепшы”

11.00-11.30

9

Наведванне выстаўкі ў бібліятэцы “ Беларусь – наша Радзіма”

16.00-16.30

10

Маляванне на асфальце “Мірнае неба вачамі дзяцей”

16.30-17.00

Гутарка

"Беларусь - наша Радзіма"

Мэта: садзейнічаць фарміраванню ў дзяцей вобраза роднай краіны і пачуцця Радзімы, выхоўваць любоў да роднай Айчыны, пачуццё гонару за сваю краіну; развіваць пазнавальную актыўнасць і творчыя здольнасці.

                                                                                             Ход гутаркі:

 - Дарагія, дзеці! Давайце згуляем з вамі ў гульню «Падбяры слоўца». Трэба прыдумаць да слоў "родная", "родны" прыдатнае слова. Узгадайце, каго ці што мы можам назваць родным (меркаваныя адказы дзяцей: маці, тата, брат, сястра, дом, школа, горад, край). - Выдатна падабралі! Давайце ўспомнім, як гэтае слова можа гучаць у вершы:

Шмат мам жыве на свеце,

Усёй душой іх любяць дзеці!

Толькі мама ёсць адна,

Усіх даражэйшая мне яна!

Хто яна? Адкажу я:

"Родная мамачка мая"!

 - А давайце ўсе разам скажам далікатна і ласкава: "Родная мама". - Вось як па-рознаму можа гучаць адно і тое ж слова. - "Родны бок" - як вы думаеце, што гэта - "Родны бок" - гэта месца, дзе нам усё дорага і блізка, дзе мы нарадзіліся і выраслі, дзе ўсё для нас роднае. - Такое месца па-іншаму яшчэ завуць - "Радзіма".

Паслухайце верш:

Родина

 Родина слово большое, большое!

 Пусть не бывает на свете чудес,

 Если сказать это слово с душою,

 Глубже морей оно, выше небес!

 В нем умещается ровно полмира:

 Мама и папа, соседи, друзья.

 Город родимый, родная квартира,

 Бабушка, школа, котенок … и я.

 Зайчик солнечный в ладошке,

 Куст сирени за окошком

 И на щечке родинка –

 Это тоже Родина.

- Пра што верш? (пра Радзіму)

 - У якой краіне мы жывем? (у Беларусі)

- Назавіце сталіцу Беларусі, гэта значыць галоўны горад у нашай краіне? (Мінск).

 - Дзеці, паглядзіце на карту, якая велізарная наша краіна, якія шырокія яе межы. Усё гэта наша вялікая Радзіма. - Але ёсць месца ў нашай краіне, дзе мы нарадзіліся і расцём - гэта наш родны край, гэта наша малая Радзіма.

- Што з'яўляецца нашай з вамі малой Радзімай?

- А як вы думаеце, што значыць кахаць сваю Радзіму?

3 ліпеня ў нас аздначаецца галоўнае свята беларускай дзяржаўнасці - Дзень Незалежнасці Рэспублікі Беларусь (Дзень Рэспублікі), якое адзначаецца ў гонар вызвалення сталіцы Беларусі, Мінска, ад нямецка-фашысцкіх захопнікаў у 1944 годзе. 

Галоўнае мерапрыемства Дня Незалежнасці - урачысты ваенны парад. Ён нагадвае аб тым, што беларускі народ коштам неймаверных страт заваяваў свабоду і незалежнасць Радзімы і ў далейшым не адступіцца ні пяддзю сваёй незалежнасці. Пасля заканчэння афіцыйнай часткі свята пачынаюцца розныя  мерапрыемствы. Па ўсёй рэспубліцы праходзяць святы і гулянні. Жыхары накіроўваюцца на плошчы, у скверы, да канцэртных пляцовак і выязных гандлёвых пунктаў. Праводзяцца розныя конкурсы, рэкламныя кампаніі. Увечары  ладзіцца святочны салют.

Дзеці, давайце ўспомнім пра сімвалы  нашай  Радзімы. Кожная дзяржава мае свае знакі. Паслухайце аповед пра сімволіку Беларусі. - Важны сімвал краіны - гэта дзяржаўны сцяг. Наш сцяг мае тры колеры: чырвоны, зялёны і белы. Што азначае белы колер? (Гэта колер чысціні і мудрасці, сімвал павагі да сваёй Айчыны). Уверсе – шырокая чырвоная паласа. Чырвоны колер - знак адвагі, радасці і барацьбы за шчаслівае жыццё. Унізе – вузкая зялёная палоска. Гэта – колер прыроды, сімвал дабра, росту, дабрабыту і міру. А што азначае арнамент, які складаецца з геаметрычных фігур? Ромб – гэта старажытная выява багіні Зямлі і ўрадлівасці, а маленькія ромбікі – сімвал засеянага поля. Такім чынам, беларускі сцяг распавядае гісторыю нашага народа..

 - Як выглядае герб нашай краіны? Кожная дэталь герба мае вялікае значэнне і змяшчае важныя звесткі аб нашай краіне і нашым народзе. Першае, на што мы звяртаем увагу, - гэта залаты контур дзяржаўнай мяжы Рэспублікі Беларусь у залатых промнях сонца, якое ўзыходзіць над зямным шарам. Герб апраўлены вянком з каласоў, пераплеценых з аднаго боку ружовымі кветкамі канюшыны, з другога - блакітнымі кветкамі лёну. Вянок (руж, пальмавага лісця, лаўра) спрадвеку ў розных народаў увасабляў перамогу і быў узнагародай пераможцу. Разам з тым гэта сімвал памяці і непарыўнай сувязі з продкамі. Канюшына -знак сувязі са светам жывёл: канём, каровай, авечкай, для якіх ён лепшы корм. Са старажытных часоў людзі разумелі, што чалавек-частка ўсяго свету жывых істот і што ён здольны працягваць існаванне толькі пры ўмове існавання астатняга жывёльнага свету. Лён - гэта "бавоўна" поўначы, выдатны матэрыял для адзення. Здаўна з лёну выраблялі прыгожыя і трывалыя тканіны/ Лён – сімвал пераважнай сілы працы, знак дабра і дастатку. Ніжэй контуру межаў Рэспублікі Беларусь намаляваны зямны шар у залатых промнях ўзыходзячага сонца. Зямны шар - гэта знак таго, што Рэспубліка Беларусь ставіцца да ўсіх народаў зямлі як да сяброў і раўнапраўных партнёраў, гатовая з імі сябраваць і супрацоўнічаць. Уверсе герба знаходзіцца пяціканцовая чырвоная зорка. Гэта сімвал чалавека і чалавецтва, знак мужнасці і высокіх намераў. Вянок з каласоў перавіты чырвона-зялёнай стужкай, на якой унізе зроблены надпіс залатога колеру - "Рэспублiка Беларусь"

- Гімн - гэта ўрачыстая песня, якую слухаюць і выконваюць стоячы.

 -Якая мова лічыцца роднай для беларусаў?

- Яшчэ раз успомнім, што такое Радзіма?

- Якія сімвалы Беларусі вы ведаеце?

- Што новага вы даведаліся аб нашай краіне?

         Вершы пра Беларусь

Зямля з блакiтнымi вачамi

Зямля з блакiтнымi вачамi -

 Раздолле рэчак i лугоў!

 Тут называюць Васiлькамi

 На Беларусi хлапчукоў,

Звiняць крынiцы, як цымбалы,

 Сцяжынкi свецяць у лясах.

 Палі, узгоркi, перавалы -

 Прасторны шлях, далёкi шлях!

Краiна славы партызанскай,

 Краіна міру i даброт!

 Ты - наша гордасць,

 Наша казка,

 Як сонца, шчодры твой народ.

Твае сыны,

 Твае унукі,

 Мы любiм гул тваiх бароў.

 І рэкi цягнуцца, як рукi,

 Да цёплых, верных рук сяброў.

                               Эдзі Агняцвет

«Радзіма»

Радзіма —

 нівы, рэкі і бары,

 бярозавікам вецер набрыняў,

 у Белавежы волаты-зубры,

 а вунь мацуе ножкі зубраня.

Радзіма!

 Тата, мама і браты,

 сястра, бабуля, дзед

 і шмат радні

 зрабілі ўсё,

 каб меў радзіму ты.

 Яе высокі гонар барані.

Стварай сваё,

 ды беражы, што ёсць,

 Дужэй між птушак,

 песень і цяпла.

 А розум, дабрату і прыгажосць

 табе прырода родная дала.

       Данута Бічэль-Загнетава

Час гульні “Беларускія народныя гульні”

Мэта  : удасканальваць навыкі хуткага бегу; замацоўваць правілы знаёмых беларускіх гульняў («Мышы ў стозе», «Два агні», «Вожык і мышы»); практыкаваць у слуханні  і разуменні беларускага маўлення; развіваць спрыт, трываласць, каардынацыю рухаў, хуткасць  рэакцыі ; далучаць дзяцей  да нацыянальнай культуры праз беларускія народныя гульні; выхоўваць станоўчыя ўзаемаадносіны паміж дзецьмі ў сумеснай гульнявой дзейнасці.

                                               Ход забавы

Выхавацель . Прывітанне, мае любыя дзетачкі! Бачу, што ў вас сёння добры настрой. Гэта цудоўна! Я запрашаю вас да сябе ў свой казачны агарод.

Дзеці, глядзіце, якая чароўная кветачка вырасла тут! Пялёстачкі ў яе рознага колеру. А чароўная яна таму, што калі пялёстачак  адарваць, тады ён падкажа, у якую гульню будзем гуляць. (прапануе аднаму з дзяцей адарваць пялёстачак ружовага колеру. На адваротным баку чытае загадку.)

Маленькі шарык пад лаўкаю шарыць. (Мыш.)

Гульня «Мышы ў стозе».

— Ёсць мышы у стозе?

— Ёсць.

— Баяцца ката?

— Не.

— А я — кот-катафей, разганю ўсіх мышэй.

Дзеці трымаюць адзін аднаго за плечы. Крочаць у калоне, «кот» першы. Па сігнале «кот» даганяе «мышэй».

Выхавацель . Малайцы, хутка ўцякалі! А зараз я прапаную адарваць блакітны пялёстачак.

“Два агні” На пляцоўцы чэрцяцца дзве паралельныя лініі даўжынёй 10— 12 м, якія ўтвараюць калідор шырынёй 4-5 м. Усе, хто гуляе, дзеляцца на дзве роўныя па колькасці групы i становяцца з абодвух бакоў калідора за лініяй, тварам адзін да аднаго (утвараючы дзве шарэнгі). Назначаюцца два водзячыя, aгнi — па аднаму з кожнай групы. Агні знаходзяцца ў калідоры (паміж шарэнгамі). Дзеці, якія стаяць у шарэнгах, перакідваюць мяч адзін аднаму праз калідор.

Выхавацель. Малайцы, дзеці! Цікава, а якую гульню нагадае зялёны пялёстачак? (Чытае наступную загадку.)

Кругленькі, маленькі, пасярэдзіне з дзірачкай. (Пярсцёнак.)

Гульня «Пярсцёнак».

Вось па крузе я іду,

Усім пярсцёначак кладу.

Мацней ручкі заціскайце

Ды глядзіце, не зявайце.

Выхавацель . Малайцы, дзетачкі! Зараз чарга жоўтага пялёстачка. (Чытае наступную загадку.)

Не кравец, а ўсё жыццё з іголкамі ходзіць. (Вожык.)

Гульня «Вожык і мышы».

Бяжыць вожык — тупу-туп,

Увесь калючы, востры зуб.

Вожык, вожык, не зявай,

Хутчэй мышак даганяй.

«Мышы» ходзяць вакол «вожыка». Па сігнале ён пачынае даганяць іх.

Выхавацель . Малайцы, дзеці! А якая гульня схавалася за сінім пялёстачкам?       Прэла-гарэла  Да пачатку гульні выхавальнік у розных месцах пляцоўкі хавае цацкі. Дзеці становяцца ў круг і гавораць наступныя словы:

Прэла-гарэла,

За мора ляцела,

А як прыляцела,

Дзе-небудзь села.

Хто першы знойдзе,

Той сабе возьме.

Пасля гэтага яны разбягаюцца па пляцоўцы і шукаюць схаваныя цацкі.

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.